Tuesday, June 10, 2008

גיטין עט:א, פרק הזורק


היתה עומדת על ראש הגג, וזרקו לה, כיון שהגיע לאויר הגג, הרי זו מגורשת.

הוא מלמעלה, והיא מלמטה, וזרקו לה, כיון שיצא מרשות הגג, נמחק או נשרף, הרי זו מגורשת

20 comments:

Anonymous said...

והא לא מנטר

Anonymous said...

אמר שמואל,

"בגג שיש לו מעקה עסקינן
"

Anonymous said...

אבימי אמר,

הכא בפחות משלשה סמוך לגג עסקינן, דכל פחות משלשה סמוך לגג כגג דמי

Anonymous said...


הוא מלמעלה

והא לא מנטר
?

Anonymous said...

אמר שמואל,

"כגון שהיו מחיצות התחתונות עודופות על העליונות
"

Anonymous said...

א"ר אושעיא,

"כגון שהיו מחיצות התחתונות עודופות על העליונות
"

Anonymous said...

א"ר יוחנן,

"כגון שהיו מחיצות התחתונות עודופות על העליונות
"

Anonymous said...

לעולא-

כמאן? כרבי!

דאמר, "קלוטה כמי שהונחה דמיא
"

Anonymous said...

לר' אבא-


אפילו תימא רבנן, עד כאן לא פליגי רבנן עליה דרבי אלא לענין שבת, אבל הכא משום אינטורי הוא, והא קא מינטר

Anonymous said...

א"ר יוחנן,

"כגון שהיו מחיצות התחתונות עודופות על העליונות
"

Anonymous said...

לר' אסי--

כמאן? כרבי!

דאמר, "קלוטה כמי שהונחה דמיא
"

Anonymous said...

ירא--

אפילו תימא רבנן, עד כאן לא פליגי רבנן עליה דרבי אלא לענין שבת, אבל הכא משום אינטורי הוא, והא קא מינטר

Anonymous said...


נמחק

אמר רבה בר אביה,

"לא שנו אלא שנמחק דרך ירידה, אבל נמחק דרך עלייה, לא. מאי טעמא? מעיקרא לא למינח קאי
"

Anonymous said...


נשרף


אמר רבה בר אביה,

"לא שנו אלא שקדם גט לדליקה, אבל קדמה דליקה לגט, לא. מ"ט? מעיקרא לשריפה קאזיל
"

Anonymous said...

רשויות חלוקות בגיטין

Anonymous said...

לרבא--
מנא ליה לסבא (רב חסדא) הא
?

Anonymous said...

מתני'. היא היתה עומדת על ראש הגג, וזרקו לה, כיון שהגיע הגט לאויר הגג, הרי זו מגורשת.

במאי עסקינן?

אילימא בגג דידה וחצר דידה, למה לי אויר הגג?

אלא, בגג דידיה וחצר דידיה, כי הגיע לאויר הגג, מאי הוי?

אלא פשיטא בגג דידה וחצר דידיה.

אימא סיפא: הוא מלמעלה וזרקו לה, כיון שיצא מרשות הגג, נמחק או נשרף, הרי זו מגורשת.

ואי בגג דידה וחצר דידיה, אמאי מגורשת?

אלא בגג דידיה וחצר דידיה.

רישא בגג דידה וחצר דידיה, סיפא בגג דידיה וחצר דידה?

אלא לאו, דאושלה מקום, דחד מקום מושלי אינשי, תרי מקומות לא מושלי אינשי

Anonymous said...

מידי איריא?

דלימא הא כדאיתא והא כדאיתא? רישא בגג דידה וחצר דידיה, סיפא בגג דידיה וחצר דידה
!

Anonymous said...

שלש מדות בגיטין.

1) הא דאמר רבי "קלוטה כמי שהונחה" ופליגי רבנן עליה. הני מילי? לענין שבת, אבל הכא משום אינטורי הוא, ומינטר.

2) והא דטמר רב חסדא, "נעץ קנה ברשות היחיד ובראשו טרסקל, וזרקו ונח על גביו, אפילו גבוה מאה אמה חייב, לפי שרשות היחיד עולה עד לרקיע." הני מילי? לענין שבת, אבל הכא משום אינטורי הוא, והוא לא מינטר.

3) והא דאמר רב יהודה אמר שמואל, "לא יעמוד אדם בגג זה ויקלוט מי גשמים מגגו של חבירו, שכשם שדיורין חלוקין מלמטה, כך דיורין חלוקיו מלמעלה." הני מילי? לענין שבת, אבל לענין גט משום קפידא הוא וכולי האי לא קפדי אינשי

Anonymous said...

שתי חצרות זו לפנים מזו. פנימית שלה וחיצונית שלו, ומחיצות החיצונות עודפות על פנימיות, וזרקו לה, כיון שהגיע לאויר מחיצות החיצונה, הרי זו מגורשת. מאי טעמא? פנימית גופה במחיצות החיצונה קא מינטרה.

מה שאין כן בקופות: שתי קופות זו בתוך זו, פנימית שלה וחיצונה שלו, וזרקו לה, אפילו הגיע לאויר פנימית אינה מגורשת. מאי טעמא? דהא לא נח. וכי נח, מי הוי? כליו של לוקח ברשות מכור הוא. הכא במאי עסקינן בקופה שאין לה שוליים